Kalendar događanja možete preuzeti i u .pdf formatu:
> FZ_Zagreb_2022.pdf

Kodiranje kroz igru, voditeljice: Ives Buljan Gladović i Mirjana Malarić

Datum i vrijeme:
četvrtak 5.5.2022., 17:00 - 18:00

Mjesto održavanja:
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18

Vrsta događanja:
Radionica

Publika:
predškolska dob i niži razredi osnovne škole

Lokacija (prostorija):
Velika dvorana

Detalji

Radionica kroz igru potiče STEM vještine. Razgovorom, rješavanjem zadataka kroz igru i vođenom igrom djeca bez računala, uz pomoć papira i olovke razvijaju matematičke vještine, apstraktno i logično razmišljanje. Djeca kroz igru i jednostavne i zanimljive zadatke upoznaju binarni kod, pojam kodiranja i što je algoritam.

Tijek radionice:

Na radionici će se predstaviti metode ranog učenja programiranja, odnosno igre kojima učitelji mogu učenicima razredne nastave pomoći razvijati način razmišljanja potreban za učenje programiranja. Razgovorom, rješavanjem zanimljivih logičkih zadataka kroz igru i vođenom igrom djeca mogu bez računala, uz pomoć papira i olovke razvijati matematičke vještine, apstraktno i logično razmišljanje. Rješavajući zagonetke, slagalice, crtanjem i bojanjem djeca upoznaju binarni kod, pojam kodiranja i što je algoritam. Prikazat će se sedam igara. Prva igra: Napiši svoje ime binarno! – po predlošku tablice s kodiranim slovima polaznici na papire pišu svoje ime tako da kodiraju svako slovo. Druga igra: Bojanje zadanih polja – polaznici trebaju ispuniti svaki okvir u skladu s binarnim prikazom svakog navedenog broja. Treća igra: Igra nađi kod - kako će pas do kosti. Četvrta igra: otkrij što se krije u pojedinom polju tablice. Peta igra: Što je algoritam – pričamo o algoritmima svakodnevnom životu: koji su koraci koje trebamo napraviti da skuhamo čaj, dođemo do kuće/parka/škole. Šesta igra: "Graph paper" – dekodiramo prijeđeni put u tablici (zatamnjena polja), zatim po zadanom kodu ucrtavamo put u tablicu Sedma igra: Kreativni zadatak: smišljamo vlastite znakove za određene radnje (npr. znak za: skoči, pljesni rukama, pucni prstima, isplazi jezik). Potom novostvorenim znakovima ispisujemo zadatak koji kroz igru grupa ili pojedinca može izvesti ili se može maštati i razgovarati o izvedi zadatka kojeg zajedno grupa smišlja.

Biografija:

Mirjana Malarić radi kao nastavnica elektrotehničke skupine predmeta u Srednjoj školi Jelkovec, Sesvete, a po struci je diplomirani inženjer elektrotehnike. Bavi se radom s darovitim učenicima na području elektronike i astronomije. Amaterski se bavi opažanjem meteora te je član Hrvatske meteorske mreže i registrirani opažač IMO-a (International Meteor Organization). Kao mentor i član komisije Povjerenstva sudjeluje na natjecanjima iz Osnova elektrotehnike i Astronomije. Bila je član Državnog povjerenstva za Astronomiju dvadeset godina. Održala je više predavanja i radionica o upotrebi platfome Arduino. Bila je član stručne radne skupine za sadržajnu analizu u projektu Vanjsko vrednovanje eksperimentalne provedbe novih strukovnih kurikuluma i strukovnih programa.

Ives Buljan Gladović diplomirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Radi kao nastavnica strukovnih predmeta u Srednjoj školi Jelkovec u Sesvetama. Radila kao razvojni inženjer. Kao članica kazališta Tripstih pokrenula Festival grafoskopa i Malu kulturnu scenu na kojima znanost i umjetnost približava djeci predškolske i školske dobi.