Mjesto događanja:
zbog epidemioloških mjera, svi materijali (posteri, plakati, prezentacije, videozapisi) biti će postavljeni na web stranicu:
https://festivalznanostivk.wordpress.com/

Psihološki aspekti primjene umjetne inteligencije (Sanda Horvatović, Matea Galinović, Lea Starinec, Sara Sičanica)

Datum i vrijeme:
četvrtak 25.4.2024., 12:20 - 13:00
četvrtak 25.4.2024., 13:10 - 13:50

Mjesto održavanja:
Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampara Vinkovci, Ul. Hansa Dietricha Genschera 16A, 32100, Vinkovci

Vrsta događanja:
Predavanje

Publika:
2., 3. i 4. razred srednje škole, opća populacija

Lokacija (prostorija):
Zdravstvena i veterinarska škola dr. Andrije Štampara Vinkovci

Detalji

Suvremeni tehnološki razvoj stvorio je veliki zamah umjetnoj inteligenciji za brže povezivanje i komunikaciju putem digitalnih i društvenih mreža, traženje i pronalazak potrebnih informacija u procesu obrazovanja, poslovnog i profesionalnog djelovanja te općenito svakodnevnog stila življenja. Umjetna inteligencija kao područje/tema zauzima ogroman dio popularne kulture te je donekle nejasno, što je zapravo umjetna inteligencija. Posebno se ističe u procesu različitih obrazovnih programa i aplikacija kojima se pomaže učenicima u učenju i stjecanju znanja te razvoju novih vještina. Umjetna je inteligencija involvirana u rad s učenicima, posebno s darovitim učenicima, u pružanju pomoći i podrške u personaliziranom pristupu učenju, prilagođavajući se individualnim potrebama i stilovima učenja kod učenika. Učenici imaju pristup brojnim obrazovnim resursima putem digitalnih platformi, online kolekcija i alata za pretraživanje, što im omogućuje pristup širokom spektru informacija i interaktivnih sadržaja. Digitalnim alatima umjetna inteligencija u određenoj mjeri podržava i inventivnost i kreativnost učenika. No, ipak postavlja se pitanje, može li umjetna inteligencija potpuno biti primjenjiva bez određenog nadzora i kontrole kada se radi o učenicima (srednjoškolcima i osnovnoškolcima). Stoga, našim interaktivnim predavanjem i radionicom obuhvatili smo psihološke implikacije na razvoj umjetne inteligencije. Naime, ovom temom želimo prikazati psihološke aspekte korištenja umjetne inteligencije te sa psihološke perspektive utvrditi etičnost primjene umjetne inteligencije. Predavanje će biti provedeno putem postavljanja pitanja i u opuštenoj atmosferi te diskusije koliko i kako nam može umjetna inteligencija doprinijeti u etičkom i moralnom smislu razvoja učenika.

Biografija:

Sanda Horvatović, diplomirala psihologiju na Filozofskom fakultetu u Skopju. Od 1992. zaposlena u Zdravstvenoj i veterinarskoj školi Dr. Andrije Štampara u Vinkovcima na poslovima  kao stručne suradnice školske psihologinje te prof. psihologije-savjetnik do 2009. Tijekom Domovinskog rata 1992. aktivno uključena u pružanju psihološke pomoći traumatiziranoj djeci izbjeglih i prognanih građana Hrvatske. Od 1993. do 1995. završila edukaciju realitetne terapije.  U razdoblju od 1997. do 2001. honorarni predavač psihologije komunikacije u Tehničko željezničkoj školi Zagreb, ispostava Vinkovci.  Aktivna sudionica u revidiranju WISC IV za hrvatsku populaciju. Od 2010. do 2016. ocjenjivač na ispitu psihologije na DM. Završena edukacija transakcijske analize (50 sati) i početnik edukacije KBT. Aktivna članica Upravnog odbora Crvenog križa Vinkovci, te koordinatorica Ogranka mladih. Koordinatorica i voditeljica Preventivnog programa ovisnosti , procesa  Samovrednovanja i  Tima za kvalitetu, Kampanje „ Milijarda ustaje“ protiv nasilja nad ženama i djevojčicama, projekta o prevenciji mentalnog zdravlja i projekta ESS „ Snagom mladosti dotakni mudrost starosti, Tima za vršnjačku edukaciju i dr. Od 2013. do 2018. dopredsjednica Društva psihologa Vukovarsko srijemske županije, od 2018. do 2022. predsjednica DPVSŽ, a od  studenog 2022. dopredsjednica DPVSŽ. Od 2020. do danas koordinatorica u pružanju psihološke pomoći na Mreži telefona za psihološku pomoć te Liniji za savjetovanje mladih. Osnivač Volonterskog kluba mladih „ Pružam ti ruku da poletiš“ koji djeluje u Vinkovcima. Članica DPVSŽ, HPK-e te HPD-a. Dobitnica Godišnje nagrade MZO Ivan Filipović 2023. te Društvenog priznanja HPD -a za osobito vrijedan doprinos razvitku i promicanju Hrvatske primijenjene psihologije .

Matea Galinović, učenica je trećeg razreda Zdravstvene i veterinarske škole Dr. Andrije Štampara Vinkovci, smjera medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege.

Aktivno sudjeluje u školskim projektima. Sudjelovala je u projektu ESS pod nazivom "Snagom mladosti dotakni mudrost starosti" i projektu o zaštiti mentalnog zdravlja.  Predsjednica je  Vijeća učenika svoje škole te organizira školske humanitarne akcije, članica je Tima za vršnjačku edukaciju. Matea je aktivna u izvannastavnim aktivnostima tenisa, odbojke, košarke i folklora. Svoju karijeru u budućnosti planira započeti kao medicinska sestra opće njege, ali je širokih interesa i ciljeva, kako u strukovnom tako i znanstvenom smislu.

Lea Starinec, završila je Osnovnu školu “August Cesarec” u Ivankovu, a trenutno pohađa 2. razred Zdravstvene i veterinarske škole Dr. Andrije Štampara Vinkovci, smjer medicinska sestra opće njege.

Lein interes usmjeren je k području medicine – kirurgiji, ima izrazito dobro razvijene  komunikacijske vještine kojima bi mogla utjecati na pružanje podrške i pomoći  pacijentima. Lea ima razvijen smisao za timski rad, volontira u Društvu Naša djeca Vinkovci te je članica Tima za vršnjačku edukaciju u svojoj školi.

 

Sara Sičanica završila je Osnovnu školu Ivana Gorana Kovačića u Vinkovcima. Trenutno pohađa drugi razred Zdravstvene i veterinarske škole dr. Andrije Štampara u Vinkovcima. 

Bavi se sportom, trenira košarku u KK-u Vinkovci te je bila aktivna članica Crvenog križa tijekom osnovne škole. Sara je članica Tima za vršnjačku edukaciju Zdravstvene i veterinarske škole i sudjelovala je u organizaciji i provedbi raznih edukacija i radionica u školi.  Sara se educira u području mentalnog zdravlja, o zaštiti i očuvanju mentalnog zdravlja djece i mladih, o prevenciji vršnjačkog nasilja te o izazovima umjetne inteligencije u znanosti.  Zainteresirana je za kontinuiranu edukaciju i učenje te je spremna pomoći.

Sara se želi baviti područjem zdravstva te izgrađivati sebe po načelima humanosti i solidarnosti uz uvažavanje različitosti.