Program festivala možete preuzeti i u .pdf formatu:
> ZAGREB - program FZ 2024. [.pdf]
> Lista sažetaka i životopisa [.pdf]

AgroAvantura, Sanja Radman, Nevena Opačić, Sanja Fabek Uher, studentice Vrtlarske grupe

Datum i vrijeme:
petak 26.4.2024., 12:00 - 14:00

Mjesto održavanja:
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18

Vrsta događanja:
radionica

Publika:
predškolski uzrast i niži razredi osnovne škole

Lokacija (prostorija):
Velika dvorana

Detalji

Radionica je predviđena za djecu predškolske dobi i nižih razreda osnovne škole. Radionica će se sastojati od dva dijela, odnosno dvije različite aktivnosti:

 

1. aktivnost: Društvena igra (board game) kroz koju će se djeca upoznati s karakteristikama najvažnijih povrtnih i aromatičnih vrsta. Cilj igre je, kroz zabavu i interaktivne aktivnosti, doći do cilja prije ostalih igrača. Tijekom igre sudionici pomiču figure po ploči za broj mjesta koji je pokazala kocka, a na tom putu susreću se s različitim zadacima poznavanja bilja (prema boji, građi i/ili mirisu) te poljima koja igrača ubrzavaju ili usporavaju na putu do cilja. Kroz ove aktivnosti, poput razlikovanja boja, oblika i mirisa različitih biljaka, djeca će razvijati svoju sposobnost opažanja i prepoznavanja biljaka koje ih okružuju. Kroz ovaj proces, bit će potaknuta njihova znatiželja i ljubav prema prirodi, dok će istovremeno stjecati osnovno znanje o biljnom svijetu.

 

2. aktivnost: Biljni kolaž - kroz ovu aktivnost sudionici će izrađivati vlastita mala umjetničkih djela na šablonama različitih motiva koristeći suho lišće i cvijeće raznovrsnih biljaka. Sudionici aktivnosti će vlastite kreacije moći ponijeti sa sobom i ukrasiti svoju učionicu ili radni prostor. Ovaj kreativni proces potiče dječju maštovitost i izražavanje, a istovremeno razvija njihove fine motoričke sposobnosti. Lijepljenje različitih dijelova lišća i cvijeća na šablone potiče razumijevanje oblika i proporcija te vježba vještine preciznosti i strpljenja.

Biografija:

Sanja Radman rođena je 6. srpnja 1986. godine u Novom Mestu. Diplomirala je i doktorirala na Sveučilištu u Zagrebu Agronomski fakultet, gdje od 2011. godine radi u Zavodu za povrćarstvo. Izvodi nastavu na preddiplomskom, diplomskom studiju te poslijediplomskom doktorskom studiju. Jedna je od voditeljica izvannastavne aktivnosti Vrtlarska grupa. Suradnik je u brojnim znanstveno-istraživačkim, stručnim i nastavnim projektima financiranim iz nacionalnih i europskih fondova. Njezini su istraživački interesi: introdukcija novih vrsta i sorti povrća te ljekovitog i aromatičnog bilja, istraživanje novih tehnologija te hidroponski uzgoj povrća i aromatičnog bilja, održivi i ekološki uzgoj biljaka te uzgoj povrća kao funkcionalne hrane. 

 

Nevena Opačić rođena je 26. lipnja 1985. u Zagrebu. Diplomirala je na Sveučilištu u Zagrebu Agronomskom fakultetu, smjer Hortikultura – Povrćarstvo. Radi kao asistentica, doktorandica u Zavodu za povrćarstvo Agronomskog fakulteta u sklopu projekta Hrvatske zaklade za znanost. Osim u provođenju aktivnosti vezanih za projekt, sudjeluje u nastavi te izvođenju jedne od izvannastavne aktivnosti Agronomskog fakulteta  - Vrtlarske grupe. Znanstveni interesi: hidroponski uzgoj ljekovitog i aromatičnog bilja, uzgoj i nutritivna vrijednost mladih izdanaka.

 

Sanja Fabek Uher diplomirala je 2006. godine na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, studij Bilinogojstvo, usmjerenje Vrtlarstvo. Doktorirala je 2012. godine na istom fakultetu, na kojem je 2021. izabrana u znanstveno-nastavno zvanje izvanredne profesorice. Znanstveni interesi su vezani uz uzgoj povrća kao funkcionalne hrane; integriranu, ekološku i hidroponsku proizvodnju povrća; introdukciju novih vrsta i tehnologija uzgoja povrća. Uz brojne nastavne, znanstvene i stručne aktivnosti, od 2016. godine je suvoditeljica Vrtlarske grupe, izvannastavne aktivnosti Agronomskog fakulteta.

 

Studentice Vrtlarske grupe kroz brojne i raznolike aktivnosti razvijaju pozitivan odnos prema prirodi i proizvodnji hrane usmjerene prema održivom razvoju. Kroz kreativan i inovativan način sudjeluju u edukaciji predškolske i školske djece te zainteresiranih građana, čime stvaraju nove društvene kontakte te nadograđuju kompetencije stečene tijekom studija.