Koliko su prve sekunde važne u komunikaciji, Ljerka Sedlan Kőnig, Iva Kreninger

Datum: 

četvrtak, 27 travnja, 2017 -
12:30 - 13:30

Vrsta događaja: 

Predavanje

Publika: 

2.,3., i 4. raz. SŠ
OP
ST

Sažetak: 

Ljudski je mozak u stanju obraditi desetke tisuća neverbalnih znakova u samo 40 sekundi, tražeći brzi odgovor na pitanje: Mogu li vjerovati ovoj osobi da me neće povrijediti? Tijekom dana moramo donijeti toliko mnogo odluka, da ne možemo temeljito razmislili o svakoj od njih. Zbog toga se oslanjamo na iskustvo i predrasude. Kada upoznajemo neku osobu, težimo donositi brze odluke s vrlo ograničenim informacijama. Kako u tom trenutku nemamo dovoljno informacija o toj osobi, naša se procjena temelji na onome što mi mislimo da znamo o ljudima sličnim toj osobi. Dovoljna je samo desetina sekunde da odlučimo vjerujemo li osobi ili ne. Skloni smo vjerovati da je osoba koja nosi naočale i govori izražajno inteligentna pa kada sretnemo osobu koja se uklapa u ovu sliku, mislimo da je i ona inteligentna. Žene s vidljivim tetovažama najčešće se smatraju promiskuitetnim i alkoholičarkama, iako obje ove procjene mogu biti potpuno pogrešne.

Psiholozi su u istraživanjima pokazali da u samo nekoliko sekundi ili djelićima sekunde ljudi odlučuju o tome koliko vam mogu vjerovati, o vašem statusu, koliko ste inteligentni, uspješni ili dominantni. Tijekom predavanja bit će riječi o četiri čimbenika koji utječu na prvi dojam, a to su: vjerodostojnost, prijaznost, privlačnost i moć.

Biografija: 

Doc.dr.sc. Ljerka Sedlan K0onig

Ekonomski fakultet u Osijeku

sedlan@efos.hr

Životopis  predavača

Doc.dr.sc. Ljerka Sedlan Kőnig , rođena 01. veljače 1962. u Osijeku. Docent je na katedri za Menadžment, organizaciju i poduzetništvo Ekonomskog fakulteta u Osijeku,  gdje predaje kolegije Govorenje u javnosti, Poslovno pregovaranje i Komunikacija u prodaji. Predavač je i na London School of Public Relations za kolegije iz poslovne komunikacije,  predavač i voditelj radionica na Školi za poslovnu komunikaciju King, voditelj radionica i trener u Centru za poduzetništvo Osijek i Hrvatskoj udruzi poslodavaca  na temu poslovnog pregovaranja, prezentacija i tehnika prodaje. Glavna područja istraživanja:  poslovna komunikacija, razvijanje poduzetničkog ponašanja, metodologija  poduzetničkog obrazovanja,  vještine poslovnog pregovaranja, poučavanje poslovnog pregovaranja, govorničke vještine i odnosi s javnošću.  Ljerka Sedlan Kőnig objavila je, ukupno samostalno i u suautorstvu, osamnaest znanstvenih radova u časopisima i zbornicima radova, sudjelovala je u 2 domaća znanstvena projekta i 1 međunarodnom projektu, te je prezentirala radove na desetak znanstvenih skupova u zemlji i inozemstvu. Izdala je i četiri udžbenika na temu poslovnog dopisivanja, pregovaranja, govorenja u javnosti i poslovnog telefoniranja.

http://www.efos.unios.hr/lkoenig/