Kategorija vremena u kontekstu distopijskog filma, Kristina Marić

Datum: 

petak, 28 travnja, 2017 -
12:00 - 13:00

Vrsta događaja: 

Predavanje

Publika: 

OP
ST

Sažetak: 

Film je pokretna slika sastavljena od isječaka svjetla i vremena. Transparentnije od svih drugih vizualnih medija, film direktno manipulira i rekonstruira kategoriju temporalnosti.

                Filozofski pogled na film Gillesa Deleuzea, izjednačio je pojam slike i vremena (djelo Film 2: slika – vrijeme) te osvijestio supostojanje elemenata prije i poslije u kontekstu filmskog stvaranja. Svaka jedinica filma nije jedan kadar sam po sebi, već trojstvo proteklog kadra, kadra kojeg upravo gledamo i onoga koje će tek doći. Filmu je, dakle, svojstveno da uhvati prošlost i budućnost koje supostoje sa slikom koju upravo gledamo.

Fenomen međuodnosa prošlost-sadašnjost-budućnost osim na strukturnoj razini filmskog jezika, može se promatrati i kroz žanr distopijskog filma. U ljudskoj je naravi potreba za spoznajom vremena te predviđanjem kamo nas vodi sadašnji život. Distopije na filmskom platnu karakterizira kritika sadašnjosti pod krinkom odlaska u bližu ili dalju budućnosti. Danas, kada proživljavamo mnoge kultne distopije iz filmske umjetnosti i književnosti, potreba za propitivanjem kategorije vremena ne jenjava.

                Lacanova napomena da je realnost nužno predstaviti kao fikciju, na primjeru nebrojeno je puta potkrijepljena upravo na primjeru distopijskog filma. Putovanje kroz četvrtu dimenziju, kakvo nam pruža jedino medij filma, i dalje je omiljeno sredstvo u vječnom traganju za ontologijom vremena.

Biografija: 

Kristina MarićAsistentica, Katedra za medijsku kulturu, Odjel za kulturologiju Sveučilišta J. J. Strossmayera u OsijekuKONTAKT:email: kmaric@kulturologija.unios.hr, web: www.kristinamaric.comŽIVOTOPIS:Kristina Marić (Đakovo, 1990) diplomirala je likovnu kulturu na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, na modulu multimedije. Djeluje kao vizualna umjetnica te izlaže na izložbama i festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Video i film, osim kao vlastito izražajno sredstvo, tretira i kao područje teorijskog istraživanja te piše filmske kritike. Radi kao asistentica na Katedri za medijsku kulturu Odjela za kulturologiju Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Osijek.

Prostorija: 

Predavaonica P3