dcsimg
  • Najbolji način za predviđanje budućnosti jest njezino stvaranje.

    Abraham Lincoln

  • Budućnost pripada onima koji vjeruju u ljepotu svojih snova.

    Eleanor Roosevelt

  • Možda nismo u stanju pripremiti budućnost za svoju djecu, ali smo barem u stanju pripremiti svoju djecu za budućnost.

    Franklin D. Roosevelt

  • Svi su cvjetovi budućnosti u sjemenu sadašnjosti.

    Kineska

  • Budućnost ovisi o tome što radiš danas.

    Mahatma Gandhi

  • Nikada ne mislim o budućnosti – ionako prebrzo dolazi.

    Albert Einstein

  • Prošlost je duh, budućnost je san, sve što imamo je sada.

    Bill Cosby

  • Ako ne mislite o budućnosti, ne možete je ni imati.

    John Galsworthy

  • Problem s budućnosti je u tome što obično stiže prije nego smo mislili.

    Arnold Glasgow

  • Budućnost je uvijek u pokretu.

    Minch Yoda

Print

Obrazovanje za izazove budućnosti

Posted in Sažetak i biografija.

Hrvatska je pristupila izradbi Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije. Strategija bi trebala biti usvojena do 2015. a vrijedila bi do 2030. Već rokovnik pokazuje duboko nerazumijevanje zajedničke strategije za navedena tri područja. Strategija za razvoj tehnologije potrebna je odmah, znanosti tko zna do kada. No, za obrazovanje onih koji su se rodili 2010, potrebna je strategija obrazovanja do 2075. ili čak 2080. Hrvatska nema strategiju kao zemlja, a ona nisu spisi od nekoliko stotina stranica. Hoće li se Hrvatska odlučiti za turizam kao lokomotivu razvoja ili je nužna i reinduistrijalizacija. Na području obrazovanja moguće je najprije djelovati na području cjeloživotnog obrazovanja. Oni malobrojni koji znaju, mogu prenijeti to znanje zainteresiranima putem savjetovanja, seminara i sl. u organizaciji znanstveno-obrazovnih ustanova i strukovnih udruga. Znatno je teži zadatak kako reorganizirati cjelokupni sustav obrazovanja od predškole do doktorskih studija. Želi li se osposobiti obrazovanike za rad do zadnje četvrtine ovog stoljeća, morat će se promijeniti cjelokupno obrazovanje. Morat će se pristupiti maksimalnom poopćavanju, a obrazovanje za radno mjesto prebaciti u programe unutar poduzeća ili cjeloživotnog obrazovanja. Posebno se to odnosi na vještine ili suvremeno rečeno kompetencije. Poopćavanje znači sintezologijski pristup, npr. na području injekcijsko prešanja (tlačnog lijevanja) danas postoji najmanje 260 inačica tog postupka koje je moguće opisati s pomoću jednog općeg modela. nova sistematizacija materijala nudi mogućnost obuhvaćanja svih tvari i materijala u jednoj jedinoj slici. Poseban problem u obrazovanju kao podlozi za uspješan radni vijek jeste činjenica da će svijet biti sve prividniji, virtualniji, kiborgiziraniji.

Dr. sc. Igor Čatić je umirovljeni prof. FSB-a. U realni svijet rada ušao je 1951. kada je započeo učiti alatničarski zanat. Težište rada mu je područje plastike i gume ali objavljivao je i objavljuje i radove s područja jezika, filozofije, bioetike te članke o znanstvenoj politici itd.