dcsimg
  • Najbolji način za predviđanje budućnosti jest njezino stvaranje.

    Abraham Lincoln

  • Budućnost pripada onima koji vjeruju u ljepotu svojih snova.

    Eleanor Roosevelt

  • Možda nismo u stanju pripremiti budućnost za svoju djecu, ali smo barem u stanju pripremiti svoju djecu za budućnost.

    Franklin D. Roosevelt

  • Svi su cvjetovi budućnosti u sjemenu sadašnjosti.

    Kineska

  • Budućnost ovisi o tome što radiš danas.

    Mahatma Gandhi

  • Nikada ne mislim o budućnosti – ionako prebrzo dolazi.

    Albert Einstein

  • Prošlost je duh, budućnost je san, sve što imamo je sada.

    Bill Cosby

  • Ako ne mislite o budućnosti, ne možete je ni imati.

    John Galsworthy

  • Problem s budućnosti je u tome što obično stiže prije nego smo mislili.

    Arnold Glasgow

  • Budućnost je uvijek u pokretu.

    Minch Yoda

Print

Slika budućnosti u dramama Maxa Frischa

Posted in Sažetak i biografija.

 Prema Kierkegaardovom tumačenju da se o životu može govoriti samo u kontekstu onoga što je prošlo, odnosno život se može razumjeti samo unazad, kao već proživljeno iskustvo, na analizi odabranih dramskih likova Maxa Frischa će se pokazati kako se pojedinac, da bi ostvario i postigao zdrav i stabilan život, prvo suočava sa životom iza sebe. Pokazat će se kako se u njemu javlja slutnja da pomak na bolje predstavlja stvaranje novog tako što treba nadvladati staro. Sadašnje stanje, pozicija u kojoj se nalazi, individua često vidi kao nepoželjno, no istovremeno borba protiv onog starog se odvija bez  mogućnosti saznanja što bi to novo moglo biti.

CV voditelja:

Katarina Žeravica rođena je u Đakovu 1982. gdje je završila osnovnu i srednju školu. 2006. godine je diplomirala engleski jezik i književnost i njemački jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Osijeku, gdje iste godine upisuje poslijediplomski doktorski studij Književnost i kulturni identitet. 
Od akademske godine 2007/2008. radi na Umjetničkoj akademiji u Osijeku (UAOS) kao asistent za teatrologiju, te je sudjelovala u izvođenju nastave iz predmeta Povijest drame i kazališta (1,2,5), Kazalište za mladu publiku, a u godini 2009/2010. samostalno je izvodila nastavu iz teorijske radionice Antigona te nastavu iz Njemačkog jezika (2010/2011.).
Jedna je od osnivača Dramskog studija UAOS (2008.) u sklopu kojeg izvodi teorijsku nastavu; zamjenica je voditelja Dramskog studija (2008.); sudjeluje u osnivanju Dramskog studija UAOS u Đakovu (2010.). Sudjeluje u pokretanju i međunarodnog kazališnog festivala Dionizijev festival UAOS (2008.), moderator je i član organizacijskog odbora (2008/2009.), zamjenica voditelja (2010.) te tajnica festivala (2011.). Za doprinos i organizaciju Dionizijevog festivala javno je pohvaljena na Svečanom Vijeću UAOS povodom obilježavanja pet godina UAOS (2009.), te na Vijeću UAOS (2010.). Član je povjerenstva za provođenje kvalitete rada UAOS (2010.); član je organizacijskog odbora Smotre Sveučilišta za UAOS (2010. i 2008.); član je Središnjeg Povjerenstva za popis imovine i obveza UAOS (2011.); zamjenica je Jurice Novakovića za Stegovni sud za nastavnike i suradnike UAOS (2011.); 2008-2010. obavlja funkciju ERASMUS koordinatora za UAOS; sudjelovala je i u pisanju BA i MA studijskih programa glume i lutkarstva Odsjeka za kazališnu umjetnost, UAOS.
Od 2010. u internetskim novinama Kulisa.eu objavljuje prije svega tekstove vezane uz plesnu umjetnost, a u Glasu Slavonije tekstove i kritike o dramskom kazalištu.
Sudjeluje u znanstveno-stručnim skupovima i projektima: Kazališni život Osijeka zapisan u kritikama Pavla Blažeka na znanstveno-teatrološkom skupu XXI. Krležini dani - Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari, Osijek (2010.); Dječji ugao – angažirana lutkarska koreografija na Simpoziju Milka Šparembleka, Zagreb (2010.); Smijeh u srednjem vijeku ili kako doprijeti u visoku umjetnost na međunarodnom skupu Komedija – zapostavljeni žanr?, Dionizijev festival UAOS, Osijek (2010.); Kazališni život Valpova kroz zbirku kazališnih djela obitelji Prandau na znanstveno-stručnom skupu Prandau Kazališna baština Valpova (1809–2009), HAZU, Zavod za znanstveni i umjetnički rad u Osijeku i Ogranak Matice hrvatske u Valpovu (2010.); Osječki kazališni djelatnici – Ružica Lorković, Zlata i Stjepan Lyanka, Hrvatski biografski leksikon, Leksikografskog zavoda Miroslava Krleže, svezak 8 (2009/2010.).
Stipendist je i sudionik seminara/radionica za stručno usavršavanje njemačkog i engleskog jezika i književnosti: The American Studies Workshop, Zagreb (2007.); Sommerkolleg Premuda, Institut füt Theoretische und Angewandte Translationswissenscahft der KF-Uni Graz, Premuda (2005.); Deutsche Sprache  und Literatur im europäischen Zusammenhang, Otto-Friedrich-Universität Bamberg, Njemačka (2004.); Literatur und Film: Gerhard Roth, Institut für Germanistik Karl-Franzens-Universität Graz, Austrija (2004.); Trotjedni intenzivni tečaj njemačkog jezika, Fachhochschul-Studiengang in Eisenstadt-Austrija i Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb (2003.). Sudjelovala je u drugim stručnim seminarima: Radionica o sedmom okvirnom programu FP7 za znanstvenike iz društvenih i humanističkih znanosti u Zagrebu (2009.); Radionica u sklopu projekta Sustavni pristup uvođenju ishoda učenja u obrazovanje studenata na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku – SUPER UNIOS, UAOS (2008.).
Član je udruge Slavonica Art Erdut (2009.), Hrvatskog udruženja za američke studije (HUAmS) te WIGS (Women in German Studies).
Dobitnica je jednogodišnje stipendije Wirth Instituta za austrijske i srednjoeuropske studije pri Sveučilištu Alberta, Edmonton, Kanada za istraživanje i izradu doktorske disertacije u akademskoj godini 2011/2012.