dcsimg
  • Najbolji način za predviđanje budućnosti jest njezino stvaranje.

    Abraham Lincoln

  • Budućnost pripada onima koji vjeruju u ljepotu svojih snova.

    Eleanor Roosevelt

  • Možda nismo u stanju pripremiti budućnost za svoju djecu, ali smo barem u stanju pripremiti svoju djecu za budućnost.

    Franklin D. Roosevelt

  • Svi su cvjetovi budućnosti u sjemenu sadašnjosti.

    Kineska

  • Budućnost ovisi o tome što radiš danas.

    Mahatma Gandhi

  • Nikada ne mislim o budućnosti – ionako prebrzo dolazi.

    Albert Einstein

  • Prošlost je duh, budućnost je san, sve što imamo je sada.

    Bill Cosby

  • Ako ne mislite o budućnosti, ne možete je ni imati.

    John Galsworthy

  • Problem s budućnosti je u tome što obično stiže prije nego smo mislili.

    Arnold Glasgow

  • Budućnost je uvijek u pokretu.

    Minch Yoda

Print

Naša knjiga budućnosti

Posted in Sažetak i biografija.

Cilj radionice
-    Osvijestiti sudionike o važnosti knjige kroz prošlost, sadašnjost i budućnost
-    Upoznati ih s vrstama knjiga (to su albumi, dnevnici, šk. knjige, enciklopedije, rječnici, atlas, poslovne knjige)
-    Poticati na razmišljanje, aktivnost i kreativnost
-    Potaknuti na čitanje knjiga te naglasiti važnost čitanja
-    Potaknuti na razmišljanje o pročitanom, o važnosti knjiga
-    Razmišljati o važnosti knjige u budućnosti


Tijek radionice

1)    Uvodni dio radionice
    Priprema za rad/motivacija

Učenici i voditeljice radionica sjede u krugu. Učenici se uvode u temu ove radionice koja je vezana uz knjige i važnost knjiga. Uvode se aktivnošću „vođena fantazija“. Nakon provođenja te aktivnosti učenici crtaju knjigu budućnosti kakvu su si zamislili.
 Nakon te aktivnosti voditeljice započinju razgovor s učenicima. Postavljaju se pitanja poput: ''Volite li vi čitati?'', ''Što volite čitati najviše?'', ''Čitate li u slobodno vrijeme?'', ''Koja vam je najdraža knjiga'', ''Koju su knjigu pročitali/pregledali?'', ''Jesu li im roditelji čitali?'', ''Što mislite kako su nastale prve knjige?'', ''Što mislite hoće li biti knjiga u budućnosti?'', ''Što mislite je li knjiga uopće važna za budućnost?/ Hoće li biti važna u budućnosti?''. Nakon niza postavljenih pitanja, spontano se prelazi na središnji dio radionice.
Uz ove aktivnosti jednostavno i slikovito ćemo objasniti funkcije mozga uz pomoć fotografije  – odnosno, funkcije lijeve i desne hemisfere – kako naš mozak proizvodi maštu, kreativnost, emocije, logiku... To će u konačnici biti teorijski temelj za shvaćanje kako nastaju knjige, kako netko upotrebljava mozak i njegove funkcije u cilju stvaranja književnog djela.


1)    Središnji dio radionice

Ispred učenika su postavljene sličice s prizorima likova iz nekih dječjih poznatih pripovijedaka, priča i romana. Razgovaramo s njima o kojim je to knjigama riječ (naslovima knjiga), ali i o kojim je to vrstama knjiga riječ. Nakon što završimo sa svim sličicama, učenike ćemo podijeliti u tri grupe. Dijelit ćemo ih na način da će svatko izvući sličicu iz prethodne aktivnosti te će oni učenici koji su izvukli iste sličice biti u istoj skupini. Zadatak svake grupe je osmisliti priču, kratku i šaljivu, sa svojim izmišljenim likovima.
   
Svaka će skupina osmisliti kratku priču o knjizi budućnosti kakvu zamišljaju. Ta priča može sadržavati likove iz bajki, poznatih knjiga, može biti šaljiva ili ozbiljna, može biti stvarna ili nestvarna. Bitno je učenicima pokazati da svojom maštom mogu osmisliti sve što žele pa tako i priču koja će biti dio naše knjige budućnosti. Na taj način želimo im pokazati koliko su knjige bitne u životu ljudi, koliko nas uče, razvijaju našu maštu, kreativnost, potiču nas na razmišljanje, učenje, osmišljavanje... i na taj nas način pripremaju za budućnost.

Priče sve tri grupe trebale bi sadržavati ključne pojmove: knjiga, budućnost, čovjek, mozak, mašta.

 Nakon isteka vremena, svaka će grupa izložiti svoje radove. Zajedno ćemo prokomentirati svaki od radova. Potom će voditelji radove uložiti u knjigu budućnosti (korice knjige već će biti napravljene prije radionice).

Nakon napisanih priča, svi će učenici imati prilike izraditi vlastiti označivač za knjige (bookmark).
 

2)    Završni dio radionice

Svaki od učenika na dobivene će papiriće napisati što mu se svidjelo, odnosno što mu se nije svidjelo na radionici te što je novo naučio, a što je znao od prije. Ti će se papirići nalijepiti u izrađenu knjigu (kao poruka voditeljima kako u budućnosti poboljšati radionicu).

Učenici će kao poklon dobiti malu knjižicu s izrekama o knjigama i čitanju kao poticaj da u budućnosti čitaju knjige što više.

CV voditelja:

IVANA JUKA
Ivana Juka ima 21 godinu i studentica je 3. godine Učiteljskoga fakuleteta u Osijeku. U slobodno vrijeme voli čitati knjige, voziti bicikl (što više to bolje, svugdje ju odveze), volontirati (koliko god može, a najviše voli druženja s djecom i volonterske aktivnosti vezane uz djecu, što se vidi i iz odabira fakulteta ). Kreativac je u duši pa nikada ne može mirno sjediti, već uvijek smišljati kako izraziti kreativnost i energiju koju ima u sebi, a kad je u prilici, svoje ideje provodi u djelo. Voli druženja s prijateljima, a posebno duge razgovore uz kavu i dobru glazbu.

DIJANA RAVLIĆ
Dijana Ravlić studentica je treće godine na Učiteljskom fakultetu s engleskim jezikom u Osijeku. U slobodno vrijeme voli čitati knjige, grčku mitologiju, poeziju, gledati filmove, slušati glazbu. Bavi se aerobikom i rolanjem. Uz djecu, voli i životinje te se zalaže protiv svakog oblika zlostavljanja životinja. Veliki je kreativac i ljubitelj smijeha te voli druženja s prijateljima.