dcsimg
  • Najbolji način za predviđanje budućnosti jest njezino stvaranje.

    Abraham Lincoln

  • Budućnost pripada onima koji vjeruju u ljepotu svojih snova.

    Eleanor Roosevelt

  • Možda nismo u stanju pripremiti budućnost za svoju djecu, ali smo barem u stanju pripremiti svoju djecu za budućnost.

    Franklin D. Roosevelt

  • Svi su cvjetovi budućnosti u sjemenu sadašnjosti.

    Kineska

  • Budućnost ovisi o tome što radiš danas.

    Mahatma Gandhi

  • Nikada ne mislim o budućnosti – ionako prebrzo dolazi.

    Albert Einstein

  • Prošlost je duh, budućnost je san, sve što imamo je sada.

    Bill Cosby

  • Ako ne mislite o budućnosti, ne možete je ni imati.

    John Galsworthy

  • Problem s budućnosti je u tome što obično stiže prije nego smo mislili.

    Arnold Glasgow

  • Budućnost je uvijek u pokretu.

    Minch Yoda

Print

Transhumanizam

Posted in Sažetak i biografija.

 Etički problem biotehnologije: kako savjesno koristiti medicinsku tehnologiju poput genetskog inženjeringa i cibernetičkih usadaka koja ima potencijal promijeniti ljudsku prirodu. Predavanje koristi film Gattaca da oprimjeri ne-etičku manipulaciju genomom koja dovodi do zastrašujućeg društva, te uspostavlja okvire u kojima možemo koristiti takvu tehnologiju bez opasnosti gubitka ljudskosti.

CV voditelja: Mario Radovanović

Rođen u Osijeku, 19.09.1989., pohađam II. Osječku gimnaziju do 2008., kad počinjem studirati na odjelu anglistike i filozofije. Tokom studija ostvarujem Erasmus razmjenu u Grazu na Karl-Franzens Universitaet i razvijam interes prema suvremenoj filozofiji, filmovima i jeziku. Teme o koje u slobodno vrijeme istražujem ili se njima bavim u radovima su egzistencijalizam, sekularizam, marksizam, uporaba jezika u svrhu postizanja ideoloških ciljeva, rasizam, nezavisno američko i europsko kino. Godine 2012. sudjelujem na filozofskom simpoziju „Filmozofija“ koja se bavi filozofskim interpretacijama i ideološkom pozadinom filmova. Želja mi je održati predavanje o bioetici jer ona implicitno uključuje vrlo novu filozofsku struju, transhumanizam, koja pretpostavlja da tehnologija može, treba i smije utjecati na ljudsku prirodu radi zadovoljenja potreba. Na drugu ruku, političke i ekonomske struje čine takvu utopijsku uporabu tehnologije gotovo nemogućom, što stvara dinamični i napeti etički problem. S obzirom da sam na završnoj godini diplomskog na smjeru nastavnika filozofije, imam dovoljno iskustva u prezentiranju takvih ideja na zanimljiv i razumljiv način.