Učeći logaritme u školi, često smo to činili s negodovanjem postavljajući si pitanja čemu uopće služe takva znanja, imaju li logaritmi ikakve veze s našim svakodnevnim životom i sl. Intuitivno nam je bilo puno lakše prihvatiti pojam razmjernosti i na temelju njega zaključiti, primjerice, da nam je za pola kilograma salate dovoljno 10 kuna ako kilogram košta 20 kuna. Međutim, nije uvijek sve tako jednostavno. Promjene u prirodi najčešće ovise o već postojećoj količini stvari pa se ne mijenjaju dodavanjem, nego množenjem postojeće vrijednosti nekim faktorom, dakle logaritamski. Logaritamska je, primjerice, priroda naših osjetila, priroda energije, ali i priroda čitave prirode. Iz tog razloga, koliko god mala ili velika bila prostorna skala na kojoj promatramo objekte, ona će uvijek obuhvaćati približno jednak broj objekata koji se mogu proučavati. Temperaturna je ljestvica također logaritamska. Istražujući je, fizičari su ustanovili da između temperatura 100 K i 10 K ima jednako toliko „fizike" kao između 10 K i 1 K ili 1 K i 0,1 K. Zbog toga su temperaturu materije htjeli spustiti što niže. U 19. stoljeću započeli su uzbudljivo putovanje prema apsolutnoj nuli. Dokle su stigli? Što su na tom putu našli? Poslušajte predavanje i saznajte nešto više o tome.

Ivica Aviani rođen je u Splitu, gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. Studirao je fiziku na Sveučilištu u Zagrebu, gdje je i doktorirao 1999. godine. Stručno se usavršavao na CNRS-u u Grenoblu. Radi na Institutu za fiziku u Zagrebu kao eksperimentalni fizičar u području fizike čvrstoga stanja. Uz znanstveni rad sudjeluje u sveučilišnoj nastavi, na obrazovnim projektima i na popularizaciji fizike. Organizirao je Festival fizike u Zagrebu, vodio je natječaje i izložbe Ljepota fizike 2005. te Fizika i fotografija 2011. godine. Organizirao je i niz posjeta i popularnih predavanja znanstvenika u školama te susreta učitelja i znanstvenika diljem Hrvatske. Sudjeluje u obrazovnom programu HRT-a. Voditelj je edukacijskoga programa E-škola FIZIKA Hrvatskoga fizikalnog društva (http://eskola.hfd.hr).